واحد فروش: 09132643581

آرامش اعصاب با دمنوش های گیاهی

آرامش اعصاب با دمنوش های گیاهی
1
10

آرامش اعصاب با دمنوش های گیاهی

استرس ، اضطراب ، اعصابی نا آرام واژه های نه چندان غریبه برای انسان های جوامع امروزی است که فاکتورهای استرس زای بسیاری را در اطراف خود دارند. همچنین گاهی اوقات در زندگی اکثر افراد مشکلاتی چون بی‌خوابی و بدخوابی پیش می‌آید. به ویژه وقتی فرد دچار نگرانی، استرس و ناراحتی است. می دانید که داروهای آرام بخش عوارض خاص خودش را دارند. در حالی که دمنوش های گیاهی ترکیبات گیاهی دارند که بدون نگرانی از عوارض، می توان آنها را مصرف کرد.

گیاهان زیادی به عنوان آرامش از قدیم مورد استفاده قرار می گرفتند.امروزه بهترین آنها را معرفی کردند، که بعضی از آنها به صنعت داروسازی وارد شدند.

 

 

 دمنوش هایا گیاهان دارویی  قدرت ضعیف تا متوسط را به عنوان آرامش بخش دارند را در این مقاله معرفی میکنیم. این مقاله را تا آخر بخوانید و از این دمنوش های گیاهی برای ازبین بردن استرس و اضطراب و داشتن یک زندگی با نشاط استفاده کنید.

 

خرید عرقیات گیاهی برای کبد چرب

 

 

گیاه رازک

رازک گیاهی است که به عنوان طعم دهنده در ماء الشعر به فراوانی کاربرد دارد. در سالهای ابتدایی قرن 20 برخی پزشکان رازک را به عنوان آرام بخش موثر برای افراد مبتلا به ضعف اعصاب و اضطراب تجویز کردند. البته این گیاه سابقه ی طولانی در درمان عصبانیت بی قراری و بیخوابی دارد. عرق رازک طبعی سرد دارد و علاوه بر خاصیت تقویت کنندگی اعصاب دارای خواص تصفیه خون، تب بُر،ضدانگل می باشد.

 

گلاب

گلاب که عصاره ی گل محمدی است از مهمترین داروی آرامش اعصاب است. از خواص گلاب برای آرامش اعصاب، میتوان به کاهش اضطراب و استرس، کاهش دردهای عصبی، تقویت سیستم عصبی،ضد اسپاسم، کاهش سردرد عصبی و میگرنی ، بهبود خواب ،رفع و کاهش غم و اندوه اشاره کرد. 

میتوانید گل محمدی را به همراه سایر گیاهان دم کرده و قبل از خواب مصرف کنید یا اینکه مقداری گلاب اصل کاشان را داخل دمنوش خود بریزید و میل کنید. 

برای مطالعه ی سایر خواص گلاب و نحوه ی استفاده از گلاب برای آرامش اعصاب به لینک زیر مراجعه کنید.

 

خواص خوردن گلاب قبل از خواب

 

گیاه سنبل طیب

از قرن دوم میلادی تاکنون برای درمان بی خوابی، اضطراب و فشار عصبی از گیاه سنبل الطیب (ریشه‌ی سنبل الطیب) استفاده می شود. گیاه سنبل طیب از ریشه گیاه سنبل طیب درست می شودو آرامش بخشی نسبتا قوی است. از این گیاه برای درمان مشکلات مختلفی مانند اختلالات خواب و اضطراب استفاده می شود. دمنوش سنبل طیب عطر و طعم نسبتا تندی دارد که خواص کلی این نوشیدنی ناشی از آنهاست. اگر شبها نمی توانید بخوابید دمنوش و عرق سنبل طیب می تواند راه حل شما باشد.

 این عرق گیاهی نه تنها به عنوان یک داروی آرام‌بخش، بلکه به عنوان یک عامل ضد اسپاسم عمل می‌کنند. 

 

 

گیاه اسطوخودوس

در طب سنتی به اسطوخودوس جاروی مغز می گویند و مزاج آن گرم است. تحقیقات زیادی وجود دارد که نشان می دهد اسطوخودوس می تواند برای کاهش علائم افسردگی ، استرس ، اضطراب و خستگی و بی حالی روزانه مفید باشد.

 اسطوخودوس درمانی سنتی برای رفع بی خوابی است و از روغن آن در حمام و رایحه درمانی استفاده می شود.اما دمنوش آن هم موثر است. از نظر پزشکی ثابت شده که تنها استشمام عطر اسطوخودوس قبل از خواب میزان خواب عمیق یا موج آرام را افزایش می دهد. عطر آرام بخش اسطوخودوس همراه با خواص گوارشی این گیاه باعث شده که دمنوش و عرق اسطوخودوس انتخاب مناسبی برای قبل از خواب باشد.

اسطوخودس از جمله گیاهانی است که از عرقیات آن به عنوان عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب و رفع استرس یاد میشود.

گیاه بابونه

دمنوش بابونه یکی از قدیمی ترین نوشیدنی های شبانه است که قرنهاست که از آن به عنوان یک نوشیدنی خواب آور و آرام بخش استفاده می شود. دمنوش بابونه یکی از محبوب ترین دمنوش ها در سراسر جهان است که برای رفع استرس بسیار مفید است. بابونه علاوه بر آرام بخش بودن تقویت کننده دستگاه ایمنی هم هست. انتخاب بسیار خوبی برای دمنوش قبل از خواب است. این گیاه برای خانم های باردار و شیرده که به این مشکل مبتلا هستند نیز موثر است. بابونه گیاهی دارویی با خاصیت ضد صفرا و ارامش بخش اعصاب است. چای بابونه توسط متخصصان طب سنتی برای درمان هایی مثل تقویت حافظه ، تقویت اعصاب ، آرام بخش و خواب آور ضد تشنج و درمان اضطراب و استرس تجویز می شود.

 

 

عرق گیاهی برای لاغری سریع

 

گیاه به لیمو

دمنوش به لیمو به کاهش فشار عصبی استرس و اضطراب کمک می کند و این به این معناست که نوشیدن به لیمو قبل از خواب می تواند راه خوبی برای حذف کردن افکار مزاحم باشد. این دمنوش عطر و طعم مرکباتی دارد. این دمنوش اغلب با ترکیب نعنا تهیه می شود. که آن را به یک نوشیدنی نشاط آور تبدیل می کند و مجاری تنفسی را پاکسازی می کند و به خواب بهتر کمک می کند.

دمنوش هل

هل سیستم عصبی دستگاه تنفسی و دستگاه گوارشی را آرام می کند و همین دلیل واضحی است که برای آرامش اعصاب و روان از دمنوش آن استفاده کنیم.عرق هل نیز یک عرق گیاهی برای آرامش اعصاب است.

چای زعفران

زعفران طبیعتی گرم و خشک دارد. و یکی از گیاهانی است که شادی آور و خنده آور است. تقویت قلب ، شستشو دهنده ی کلیه و تقویت کننده ی معده است.

دمنوش نعنا فلفلی

نعنا تقویت کننده و نیرو بخش است. به هضم غذا کمک می کند. نعنا فلفلی یکی از گیاهانی است که موجب افزایش هوش می شود. این سبزی معطر به خوبی با چای ترکیب می شود و طعم خوبی به آن می بخشد.

چای زیره سیاه

دمنوش درمانی زیره سیاه با طبع بسیار گرمی که دارد می تواند ناآرامی اعصاب را که گاهی ناشی از سردی مزاج است به راحتی رفع کند. علاوه بر این خواص دیگری نیز مانند افزایش فشار خون پایین، تصویه خون و تقویت قلب و عروق دارد.

دمنوش به

مصرف دمنوش به بهترین راه درمان عصبانیت است. ویتامین ب موجود در آن سبب آرامش اعصاب و تقویت قلب می شود. دمنوش به یکی از نوشیدنی های سنتی ایرانی است. برای تهیه این دمنوش باید از به خشک شده استفاده کنیم. به این منظور به  را به قطعات کوچک تقسیم کرده و در سایه قرار داده تا خشک شود.

 

خرید شربت سکنجبین

 

عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب و رفع استرس

یک مشت کوچک چای کوهی، بادرنجبویه ، گیاه به لیمو ، اسطوخدوس و سنبل طیب را با هم مخلوط کنید. اجازه دهید دمای آبجوش کمی پایین بیاید و بعد روی گیاهان دارویی بریزید. قوری را برای 5 دقیقه روی حرارت بخار آب کتری شمع وارمر یا وارمر برقی قرار بدهید. اگر تصمیم دارید دمنوش خود را با عسل میل کنید باید اجازه دهید دمای دمنوش به زیر 60 درجه برسد.همچنین می توانید این دمنوش ترکیبی را همراه با شیرین کننده طبیعی مانند خرما میل کنند.

مواد این دمنوش برای تسکین اعصاب بسیار مناسب هستند. خانم های باردار برای مصرف این دمنوش حتما با پزشک خود مشورت کنند.

عرقیات گیاهی آرامش بخش

علاوه بر دمنوش های گیاهی از عرقیات ارگانیک هم می توان برای آرامش اعصاب استفاده کرد. چند نمونه عرق گیاهی آرام بخش و مقوی اعصاب را در زیر معرفی می کنیم :

1- عرق گیاهی بیدمشک : طبیعت خنک ، تنظیم کردن تپش های قلب و تقویت آن ، از بین رفتن تنش ها و کاهش استرس

2-عرق سنبل الطیب : طبیعت گرم، درمان تحریکات عصبی و تسکین اعصاب

 

 

3-عرق بابونه : طبیعت گرم، آرامش اعصاب و رفع تنش های عصبی، بهبود خواب، آرام بخش، ضد تشنج

4-  گلاب کاشان : طبیعت گرم و معتدل، مقوی اعصاب و قلب

5-عرق هل : این عرق گیاهی شادی آور است و به درمان سردردهای عصبی و رفع بی خوابی کمک می کند.

6- عرق اعصاب (معجون اعصاب):معجون اعصاب ترکیبی از عرقیات گیاهی برای رفع استرس و آرامش اعصاب هستند. عرق گیاهی اعصاب، آرام بخش و ضد استرس و اضطراب می باشد که خواص فراوانی دارد. ترکیبات و فرمولاسیون معجون اعصاب در آزمایشگاه گلاب رایحه توسط مهندسین صنایع غذایی و متخصصان تغذیه  تعیین شده است تا بهترین اثر شفا بخش را برای مصرف کنندگان گلاب و عرقیات قدح داشته باشد.

سوالات متداول

بیش از 40 عرق گیاهی برای آرامش اعصاب و استرس وجود دارد. بهترین عرقیات گیاهی برای آرامش اعصاب و رفع استرس که میتوانید به صورت ترکیب شده مصرف کنید شامل عرق شاهتره، بید، عرق بیدمشک، بادرنجبویه، بابونه، شوید، گل گاو زبان، گلاب هستند. با خرید معجون اعصاب همه ی این عرقیات را با فرمولاسیون خاص و مناسب برای رفع استرس و آرامش اعصاب داخل یک بطری دریافت خواهید کرد.
از میان عرقیات کاشان قوی ترین تقویت کننده اعصاب و ضد استرس 7 گیاه هستند که برای ساخت معجون های گیاهی و دارویی استفاده میشوند. عرق بهارنارنج، عرق اسطوخودوس، عرق بیدمشک، عرق نسترن، عرق بادرنجبویه، عرق کیالک و عرق مرزنجوش

اشتراک گذاری در

دیدگاه کاربران (0)

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است. اولین کسی باشید که دیدگاهی مینویسد.

*
*
Captcha