واحد فروش: 09132643581

فواید باورنکردنی خوردن هر روز نعنا برای بدن

فواید باورنکردنی خوردن هر روز نعنا برای بدن
15
10

فواید باورنکردنی خوردن هر روز نعنا برای بدن

چکیده مطلب:

خوردن نعنا به طور روزانه کمک زیادی به سلامت بدن، بهبود عملکرد مغز و رهایی از مشکلات و ناراحتی معده می کند. این گیاه برای خاصیت خنک کنندگی اش معروف و شناخته شده می باشد. مصرف نعنا به اشکال مختلف از جمله تازه و خشک امکان پذیر است. راههای زیادی برای استفاده از نعنا وجود دارد. با خوردن، نوشیدن یا استنشاق عطر آن به افزایش سلامت خود کمک کنید.

 

 

خواص نعنا

 

خواص نعناع برای معده

 نعنا مزایای زیادی برای مشکلات گوارشی دارد. اگر مشکلاتی مثل ناراحتی معده و سوء هاضمه دارید از دم کرده نعنا یا عرق نعنا بعد از غذا استفاده کنید.

خواص نعنا برای مغز و اعصاب

بهبود عملکرد مغزو تقویت اعصاب یکی از مهمترین خواص نعناع برای مغز و اعصاب است. نعنا سلول های مغز را تقویت کرده  و مغز را سالمتر نگه می دارد. ما نیاز داریم که از مغزمان حتی بیشتر از بدنمان مراقبت کنیم. در حالی که خوردن و آشامیدن نعنا برای سلامتی ما خوب است، مطالعات نشان می دهد که استنشاق عطر روغن نعنا برای حافظه مناسب می باشد. نعنا باعث کاهش اضطراب می شود. که بخشی دیگری از حفظ مغز شماست. هنگام تهیه ترشی برای اینکه ترشی برای اعصاب زیان آور نباشد به آن نعنا اضافه کنید. برای تقویت اعصاب نان و پنیر و نعنا در هنگام صبحانه بسیار مفید است.

 

فواید نعنا

 

خرید شربت سکنجبین وسیع

 

کاهش علائم سرماخوردگی با خوردن نعناع

سرماخوردگی یکی از بیماری های مضر است که خیلی جدی نیست اما این علائم ممکن است برای چند روز شما را خسته و ناراحت کند. یکی از شایع ترین درمان های سرماخوردگی ماده ای به نام منتول است که در روغن نعنا یافت می شود. با استفاده از آن طول درمان سرماخوردگی تان کوتاه تر می شود و علائمتان کاهش می یابد.

 

سایر خواص نعناع:

درمان کم خونی با نعناع، کسانی که کم خون هستند از چای نعنا استفاده نمایند.

جویدن نعنا موجب تسکین درد دندان می شود.

ضد تشنج و ضد سرفه است.

برای بی خوابی و کم خوابی و ناراحتی های شبانه داروی مفید است.

کسانی که کلسترول خون دارند، بعد از غذا و عصرها از چای نعنا به مدت دو هفته در ماه بنوشند.

جوشانده نعنا غلظت خون را طبیعی می کند.

برای درد قلب نعنا را جوشانده و صبح و عصر میل کنید.

بهبود بخشیدن IBS  یا سندروم روده تحریک پذیر: سندروم روده تحریک پذیر یک اختلال رایج در گوارش می باشد که باعث یبوست، اسهال ، نفخ سوء هاضمه و گرفتگی معده می شود. که خوردن نعنا می تواند کمک زیادی در درمان آن کند.

 نعنا منبع ویتامین A است که برای چشم و دید در چشم و دید در شب بسیار کاربردی می باشد.

نعنا منبع آنتی اکسیدان است .

دمنوش نعنا

نوشیدن چای نعنا می تواند باعث سلامتی می باشد.

 

عرق نعنا

همه ما هر موقع دل درد یا دلپیچه داریم به سراغ نسخه ی مادربزرگ ها می رویم عرق نعناع . تاثیر این نسخه از نظر علمی هم ثابت شده است. اما باید بدانید نعنا هم ممکن است ایجاد حساسیت کند. و بهتر است هر روز از این گیاه استفاده نشود. و در صورت مصرف همراه با غذا خورده شود.

 

خواص عرق نعنا

 عرق نعناع خاصیت ضد نفخ و ضد درد و ضد اسپاسم دارد. از آنجایی که تمام ترکیب های نعنا وارد عرقش نمی شود، نمی توان همه ی خواص برگ نعنا را به عرق آن را نسبت داد. ولی مصرف این عرق گیاهی پس از غذا و برای رفع دل درد  و نفخ یا هضم بهتر غذا مفید است.

 

خواص عرق نعناع برای دستگاه گوارش

  نعنا مزایای زیادی برای دستگاه گوارش دارد.عرق نعنا ضد نفخ است و می تواند باعث کاهش درد معده شود. برای بادشکن هم می تواند به خوبی استفاده شود. برای بعضی از دل  درد ها دل پیچه ها رفع سوء هاضمه و اینگونه بیماری ها فرآورده خوبی است. این گیاه برای کمک به هضم معده بسیار مفید است.و افرادی که مشکل گوارشی دارند می توانند از عرق نعنا استفاده کنند. نعنا تازه چون دارای اسانس بیشتری است مسلما خواص درمانی بیشتری هم دارد. ولی حرارت دادن باعث کم شدن خاصیت آن می شود. از برگ های این گیاه برای خوشبو کردن ماست و دوغ نیز استفاده می شود که مفید است. دم کرده عرق نعنا برای تقویت معده و روده کاربرد دارد.

 

فواید نعنا

 

خوش بو کردن دهان با عرق نعناع

اگه عرق نعنا به صورت خوراکی وارد بدن  شود تاثیری در از بین بردن بوی دهان ندارد.اما اگر کسی از اسانس نعنا به عنوان دهانشویه استفاده کند حتما مفید است. این گیاه اثر ضد میکروب دارد پس اگر عرق نعنا را به عنوان دهانشویه روزی چند بار استفاده کرده یا آدامس نعنا مصرف کنیم خوب است.اما اینکه گیاه آن را بخوریم به نظر نمی رسد اثر خاصی روی بوی بد دهان داشته باشد.

 

خرید عرقیات گیاهی برای لاغری سریع

 

درمان درد با نعناع و عرق نعناع

نعنا ماده ای به عنوان منتول دارد که باعث احساس خنکی در دهان می شود. منتول اثر ضد درد خوبی دارد. اما در عرق نعنا این ماده خیلی کم است. بنابراین اگر به دنبال اثر ضد درد هستید باید از منتول استفاده کنید. پماد های منتول دارای این خاصیت ضد درد بوده و برای دردهای استخوانی مفید است. نعنای موضعی به صورت پماد و کرم برای دردهای استخوانی استفاده می شود. برای دردهای گوارشی مثل دل درد می توانید از عرق نعنا استفاده کنید. در ضمن افرادی که خسته اند اگر مقداری نعنا بخورند حال عمومی بهتری خواهند یافت.

 

خرید عرقیات گیاهی برای کبد چرب

 

ممنوعیت مصرف نعناع

  1. مادران باردار و شیرده باید چای نعنا کم استفاده نمایند. همچنین افرادی که دارای سابقه سقط جنین هستند در جریان بارداری از مصرف نعنا اجتناب کنند.
  2. کسانی که فشار خون بالا دارند نباید از نعنا بیشتر استفاده نمایند.زیرا فشار خون را بالا برده و موجب حالت استفراغ و درد معده می شود.
  3. کسانی که به گیاه نعنا حساسیت دارند و با خوردن آن دچار واکنش های آلرژیک می شوند نه تنها عرق نعنا بلکه هیچ یک از محصولاتی که بر پایه گیاه نعنا تولید شده است نباید مصرف کنند .
  4. نیم استکان عرق نعنا یا قرص نعنا مشکلی ایجاد نمی کند. اما از نعنا زیاد استفاده شود، سیستم گوارشی را تحریک می کند.

 

 

آیا میزان مشخصی برای مصرف عرق نعنا وجود دارد(میزان مصرف عرق نعناع در روز)؟

نه معمولا میزان استانداردی برای مصرف این عرقیات گیاهی سنتی وجود ندارد. و  نمی توان حجم مشخصی برای مصرف آنها برای افراد در گروههای سنی و جنسی در نظر گرفت.

می توان پیشنهاد کرد که اگر احساس نفخ و دل درد دارید، حدود یک استکان در هر وعده عرق نعنا مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده کرد.

مصرف عرق نعنا بعد از غذا به میزان نیم استکان بسیار مفید است که باعث کاهش نفخ می شود. و  به هضم غذا هم کمک می کند. از اسانس نعنا باید کمتر استفاده شود مثلا دو تا سه قطره. یا فقط یک قطره کافی است.چون اسانس آن خیلی غلیط است و ممکن است دهان را بسوزاند. بنابراین بهتر است در آب پخش شده یا همراه با غذا خورده شود.

میزان استفاده از عرق نعناع برای کودکان یک یا دو قاشق غذاخوری در روز  بعد از غذا می باشد. 

 

برای خرید گلاب کاشان از برند قدح کلیک کنید.

 

سوالات متداول

مصرف عرق نعنا در بارداری ممنوع نیست اما باید به مقدار کم و با احتیاط مصرف شود. زیرا نعنا به دلیل داشتن متانول باعث شل شدن و کارکرد بهتر عضلات معده میشود این شل شدگی ممکن است روی عضلات رحم اثر بگذارد و سبب زایمان زودرس یا سقط جنین شود.
میزان استانداردی برای مصرف این عرقیات گیاهی سنتی وجود ندارد.اگر احساس نفخ و دل درد دارید، حدود یک استکان در هر وعده عرق نعنا مصرف کنید. اگر غلظت و بوی عرق نعنا زیاد باشد، می توان به مصرف نصف استکان از آن هم بسنده کرد. مصرف عرق نعنا بعد از غذا به میزان نیم استکان برای کاهش نفخ وهضم غذا مفید است. از اسانس نعنا باید کمتر استفاده شود مثلا دو تا سه قطره. یا فقط یک قطره کافی است.چون اسانس آن خیلی غلیط است و ممکن است دهان را بسوزاند. بنابراین بهتر است در آب پخش شده یا همراه با غذا خورده شود.
للنعناع فوائد عديدة للجهاز الهضمي ، فعرق النعناع مضاد لانتفاخ البطن ويقلل من آلام المعدة. إنه قاطع رياح جيد. بالنسبة لبعض آلام القلب ، فهو منتج جيد لعلاج عسر الهضم ومثل هذه الأمراض. ويمكن للأشخاص الذين يعانون من مشاكل في الجهاز الهضمي استخدام عصير النعناع. نظرًا لأن النعناع الطازج يحتوي على المزيد من الزيوت العطرية ، فمن المؤكد أن له خصائص علاجية أكثر. لكن التدفئة تقلل من خصائصه. تُستخدم أوراق هذا النبات أيضًا في نكهة الزبادي واللبن ، وهو أمر مفيد. يستخدم النعناع لتقوية المعدة والأمعاء.

اشتراک گذاری در

دیدگاه کاربران (0)

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است. اولین کسی باشید که دیدگاهی مینویسد.

*
*
Captcha