واحد فروش: 09132643581

نوشیدن این عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران

نوشیدن این عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران
1
10

نوشیدن این عرقیات گیاهی برای رفع عطش روزه داران

در ماه مبارک رمضان بیش از اینکه تحمل گرسنگی برای روزه داران سخت باشد، تشنگی در طول روز آنها را کلافه می کند. از نظر متخصصان تغذیه توجه به میزان آب بدن، املاح معدنی و ویتامین ها در ماه رمضان اهمیت بیشتری دارد.

روزه داری در فصل گرما آب بدن را کم می کند.آب بدن مهمترین عاملی هست که می تواند برای روزه داران مشکل ایجاد کند و حتی جان آنها را به خطر بندازد. مصرف آب یخ اگر چه در ابتدا تشنگی را فرو می‌نشاند اما در نهایت باعث تشدید تشنگی می‌شود. برای همین در این مقاله میخواهیم تعدادی عرقیات گیاهی برای رفع عطش به شما معرفی کنیم.

 

 

لیست عرق گیاهی برای رفع عطش و تشنگی

پیش از معرفی این عرقیات ارگانیک توصیه می شود بین فاصله افطار تا سحر یا تابستان آب زیاد بنوشید.همچنین بهتر است آب را به صورت جرعه جرعه  و نه به صورت یکباره بنوشید.

عرق کاسنی موثر در رفع عطش

برای رفع عطش و افزایش مقاومت بدن در برابر کم آبی در ماه مبارک رمضان این شیوه ی گیاهی را اجرا کنید.بسیار موثر و مفید واقع می شود.

در بین عرقیجات سنتی عرق کاسنی بسیار موثر است.این عرق گیاهی خاصیت خنک کنندگی بدن را دارد، به همین دلیل توصیه می شود خاکشیر را با کمی کاسنی و اسفرزه، بارهنگ، تخم شربتی و خاکشیر را ترکیب کنید و میل کنید.

 

برای رفع عطش همچنین می توانید به ازای هر فرد یک قاشق غذاخوری در یک لیوان عرق کاسنی ، و ترکیب بید و گلاب و نصف لیوان هم آب مخلوط کنید. و بگذارید چند ساعت بماند تا لعاب پیدا کند.بعد از خوردن سحری این ترکیب را میل کنید چون بسیار مفید است. چرا که لعابی که این بذرها پیدا می کنند در طول روز به مرور آب بدن را تامین می کنند.

فواید دیگر عرق کاسنی

از گذشته تاکنون افراد از فواید عرق کاسنی آگاهی  داشتند و قسمت های مختلف گیاه کاسنی و عرق آن را به عنوان تصفویه کننده خون و شستشو دهنده کبد استفاده می کردند. کاسنی در دو نوع وحشی و کاسنی کشت شده توسط کشاورزان وجود دارد.

 

 

عطاران و صاحب نظران در حوزه گیاهان داروئی و طب سنتی، طبع عرق کاسنی را سرد می دانند. به همین دلیل است که مهمترین خاصیت این عرق گیاهی از بین بردن حرارت بدن روزه داران می باشد.

از جمله فواید عرق کاسنی در احساس رخوت و سستی و خستگی، رنگ پریدگی و زردی چهره و خصوصا تنبلی کبد است.

کبد عضو سم زدای بدن بوده و بیش از 500 کارکرد حیاتی دارد. تفکیک مواد مغذی از مواد زاید، سم زدایی، تجزیه مواد شیمیایی ،انهدام میکروب ها، تنظیم هورمون ها، سوخت و ساز چربی ها، پروتئین ها و قندها از جمله وظایف کبد است. کاسنی با تاثیراتش روی کبد زمینه دفع صفرا از بدن را فراهم کرده و زردی را می زداید و بار کبد را سبک می کند. برای همین مسکنی تاثیر گذار برای تب محسوب می شود.

عرق کاسنی زردی ناشی از گرمی را رفع می کند. کیسه صفرا و کلیه و مثانه را از سنگ پاک می کند.هرچه قدر این عرق تلخ تر باشد فواید آن بیشتر است.

در صورتی که از بیماری کبد چرب رنج میبرید میتوانید عرقیات گیاهی برای کبد یا شربت سکنجبین بخرید و اگر از بیماری سنگ کلیه رنج میبرید، عرقیات سنگ شکن را بخرید.

 

عرق کاسنی برای مبتلایان به نقرس و هپاتیت مفید است. ایمنی در برابر بیماری های عفونی از دیگر خواص عرق کاسنی است. این عرق سرشار از ویتامین سی می باشد.

منع مصرف عرق کاسنی:

مصرف مدت زمان زیاد فرآورده های کاسنی موجب تخریب عروق شبکیه، افت فشار خون و ترشحات صفرا می شود. همچنین از آنجایی که مصرف فراورده های کاسنی موجب انقباض عضلات رحمی می شود، مصرف عرق کاسنی در بارداری احتمال زایمان زودرس را تقویت می کند.

 

شربت سکنجبین

نام سکنجبین برگرفته از سرکه و انگبین (به معنای عسل) می باشد.که مخلوطی از سرکه و عسل است که به مقدارو میزان معین با هم مخلوط می کنند.

شربت سکنجبین یک شربت مناسب رفع عطش در ماه مبارک رمضان است. که می تواند به رفع عطش کمک کند. شما می توانید شربت سکنجبین را به صورت خانگی تهیه کنید یا از عرقیجات خریداری نمایید.

مخلوط آب پخته کاسنی و سکنجبین بهترین داروی تب های طولانی و مداوم است.

 

فواید دیگر شربت سکنجبین

سکنجبین باعث باز کردن انسداد عروق، تقویت کبد و معده می شود.تب های مزمن را بر طرف می کند.دستگاه گوارشی را شستشو می دهد.برای بیماری های مفاصل عالی است.

 

 

این شربت برای انسانهایی که گرم مزاج هستند مناسب تر است. باعث رفع صفرا و تب بر می باشد.شربت سکنجبین برای رفع عطش و تشنگی بسیار مناسب است و کاملا خنک می کند.کاهو و شربت سکنجبین مخصوصا برای بچه ها اشتها آور است.

خرید شربت سکنجبین وسیع

منع مصرف سکنجبین:

معده های سرد و ضعیف

مبتلایان به ضعف اعصاب

مبتلایان به دردها و مشکلات رحمی

مبتلایان به تکرر و قطره قطره آمدن ادرار و سایر مشکلات مثانه

مبتلایان به زخم های گوارشی

 

عرقیات گیاهی برای لاغری سریع

 

عرق بیدمشک

عرق بیدمشک بسیار خوش بو است.اکثر ما ایرانی ها در فصول گرم سال، از عرق بیدمشک برای درست کردن شربت در فصول تابستان استفاده می کنیم.چرا که یکی از خواص عرق بیدمشک رفع عطش شدید و درمان گرمازدگی است. به همین منظور توصیه می شود در ماه مبارک  رمضان نیز از شربت عرق بیدمشک غافل نشوید.

 

 

 

 

عرق بیدمشک طبع سرد و تر داره و خاصیت تب بر دارد. و پایین آورنده ی قند خون می باشد.کسانی که قند خون بالایی دارند، اگر روزی دو الی سه لیوان عرق بیدمشک بدون شیرین کردن مصرف کنند، قند خونشان پایین می آید. اگر به خاطر ضعف بدن عرق می کنید: از عرق بیدمشک و عرق بهارنارنج شربت درست کنید.  و روزی دو سه تا لیوان به مدت 3 الی چهار روز بخورید. برای کسانی که دچار یرقان هستند باید مخلوطی از عرق بیدمشک ، بید و کاسنی وشاطره درست کرده و روزی سه بار هر بار یک استکان بخورید. عرق بیدمشک در درمان بی اشتهایی و بیماری های مربوط به کبد موثر است.همچنین بیدمشک تقویت کننده دستگاه عصبی بوده آرامبخش و خواب آور است.

 

 

گلاب

گلاب که همان عرق گل محمدی است خواص دارویی زیادی دارد .از آن جمله می توان به ضد اسهال، ضد التهاب، ضد نفخ مقوی قلب ، خلط آور ، مقوی معده و اشتها آور بودن آن اشاره کرد.

گلاب کاشان به برخی محصولات مانند فالوده، بستنی یا برخی شربت ها افزوده می شود.گاهی نیز خود گلاب به شکل رقیق به حالت شربت به مصرف می رسد. این مایع در عین حال که خواص نامبرده را دارد در پیشگیری از عطش و گرمازدگی روزه داران نیز موثر است.

در صورتی که مصرف کنندگان گلاب قدح قصد خرید عمده گلاب را داشته باشند میتوانند گلاب کاشان را در قالب گالن های 10 و 20 لیتری خریداری کنند.

 

برای اطلاع از خواص گلاب به صورت  کامل روی لینک آن کلیک کنید.

 

نوشیدنی گیاهی ارگانیک

نوشیدنی گیاهی ارگانیک- نوشیدنی گلاب وسیع

نوشیدنی های طبیعی به دلیل داشتن مواد ویتامینی بهتر جذب بدن و سلول ها میشوند و کمبود آب در بدن و سلول ها را برطرف میکنند. در صورتی که در طول روز بسیار تشنه میشوید و میخواهید یک نوشیدنی طبیعی، گیاهی ،ارگانیک  و بدون مواد افزودنی را جایگزین نوشیدنی های طعم دار یا گازدار صنعتی  کنید پیشنهاد میکنیم از نوشیدنی گیاهی ارگانیک وسیع استفاده کنید. نوشیدنی گیاهی بدون افزودنی وسیع در طعم های متفاوت و خوشمزه وجود دارند که نظر همه ی سلیقه ها را به خود جلب میکنند.

برای مشاهده یا خرید نوشیدنی گیاهی بدون افزودنی کلیک کنید.

سوالات متداول

به جای آب و نوشیدنی های غیر طبیعی میتوان از عرقیات گیاهی برای تهیه شربت استفاده کنید یا اگر فرصت درست کردن یا مواد اولیه آنها را ندارید "نوشیدنی گیاهی ارگانیک و بدون مواد افزودنی وسیع" خریداری کنید.این نوشیدنی ها با طعم های مختلف مانند گلاب ،بیدمشک،زعفران و... در بازار وجود دارد.همچنین میتوانید از وب سایت شرکت گلاب رایحه به طور مستقیم از تولیدکننده خریداری کنید.
عرق کاسنی، شربت سکنجبین، عرق بیدمشک، گلاب یا عرق گل محمدی، گل گاو زبان، شاه تره، سنبل الطیب، عرق نعناع، عرق خارشتر،عرق بهارنارنج

اشتراک گذاری در

دیدگاه کاربران (0)

تاکنون دیدگاهی ثبت نشده است. اولین کسی باشید که دیدگاهی مینویسد.

*
*
Captcha