واحد فروش: 09132643581

خواص عرق رازیانه خیلی بیشتراز درمان تنبلی تخمدان است

خواص عرق رازیانه خیلی بیشتراز درمان تنبلی تخمدان است
1
10

خواص عرق رازیانه خیلی بیشتراز درمان تنبلی تخمدان است

گیاه رازیانه

رازیانه گیاهی معطر ، علفی و دوساله است. ساقه های رازیانه دارای شیارهای هم ردیف و موازی است و برگهای آن نازک و نخی مانند شوید است. رازیانه دارای گل های زرد و خوشه مانند در انتهای ساقه است. این گیاه دارای طعم تند ، تلخ و شیرین است و کمی به نعنا شباهت دارد. تخم رازیانه مهمترین قسمت دارویی این گیاه هست که وقتی میوه های آن زرد می شوند آن را می چینند. جالب است بدانید که ریشه رازیانه زمانی که ضخیم و مخلوطی شکل می شود و رنگ سفید و بوی خوش خودش را پیدا کرده از زمین خارج می کنند. و پس از شستشو آن را قطعه قطعه کرده و خشک می کنند.

بسیاری از افراد عرق رازیانه را به عنوان درمان کننده ی تنبلی تخمدان می شناسند. اما باید بگوییم که این عرق گیاهی خواص درمانی بیشتری دارد که میخواهیم در این مقاله به آن اشاره کنیم:

 

خواص شگفت انگیز عرق رازیانه برای بانوان

عرق رازیانه طبع گرم دارد و دارای مقدار زیادی از هورمون های زنانه است. این عرق بیشتر به خانم ها توصیه می شود. مصرف این عرق در خانم های یائسه باعث کاهش و بر طرف شدن عوارض و علائم این دوران شده و در کسانی که دچار یائسگی زود رس شدند، موجب درمان و بازگشت عادت ماهیانه می شود. عرق رازیانه همچنین در درمان اختلالات هورمونی خانم ها موثر است. به طور مثال مصرف آن به افرادی که دچار لکه بینی های ممتد قبل از بعد از عادت ماهیانه هستند و یا از اختلالات قاعدگی رنج می برند توصیه می شود. کسانی که خونریزی آن ها درزمان  قاعدگی خیلی کمتر از حد طبیعی است بهتر است همیشه از عرق رازیانه استفاده کنند. اما کسانی که خونریزی آنها بیش از حد طبیعی است باید در زمان قاعدگی مصرف عرق رازیانه را قطع کرده و بعد از این دوران دوباره خوردن آن را شروع کنند.

 

عرق رازیانه قدح

 

عرق رازیانه درمان تکمیلی در رفع عوارض یائسگی است. خواص رازیانه برای افزایش شیر مادر هم بسیار مناسب است. برای این منظور: دم کرده 4 تا 10 گرم از تخم رازیانه در سه الی چهار لیوان آب جوش ترکیب کرده و در طول روز میل کنید.

 

خرید شربت سکنجبین وسیع

طریقه مصرف عرق رازیانه برای تنبلی تخمدان

برای درمان تنبلی تخمدان با رازیانه چند روش وجود دارد:

1.  40 شب ،یک لیوان عرق رازیانه را با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و بخورید. در روزهای عادت ماهیانه استفاده از رایانه و عرق رازیانه را قطع کنید.

2. قبل از هر وعده ی غذایی نصف فنجان عرق رازیانه را با معده خالی بخورید تا جذب آن بیشتر شود.

3.برای افزایش تخمک گذاری میتوانید صبح ها با معده خالی عرق رازیانه را مصرف کنید.

 

میزان و نحوه مصرف عرق رازیانه در درمان کیست تخمدان

عرق رازیانه یکی از درمان های اساسی در کیست تخمدان زنان محسوب می شود. معمولا در درمان بیماری ها در طب سنتی به مزاج افراد خیلی توجه می شود. و بر اساس اصلاح مزاج درمان فرد را انجام می دهند.

برای درمان این نوع کیست نیز همین طور است. بسیاری از این کیست ها با رفع غلبه اخلاط ممکن است رفع شود. به شرط آنکه علت ایجاد آن هم از بین رفته باشد. استفاده از برخی گیاهان دارویی مانند رازیانه ، تخم کتان، گل ختمی، پیاز، آویشن و مرزنجوش مفید است.

 

خواص-عرق-رازیانه

 

برای این منظور می توان نیم فنجان عرق رازیانه را بعد از صرف هر وعده غذایی نوشید. استفاده ازعرق رازیانه یا دمنوش رازیانه برای درمان کیست تخمدان بسیار مفید و به صرفه است. برای تهیه دمنوش رازیانه یک قاشق چای خوری رازیانه کوبیده را داخل یک قوری بریزید مقداری آبجوش روی آن بریزید و اجازه دهید که به مدت 15 دقیقه دم بکشد.از دمنوش رازیانه می توان صبح و شب استفاده نمود . برای شیرینی کردن آن از عسل می توان استفاده کرد.

 

اگر شما نیز از بیماری های زنان مانند عفونت واژن  یا تنبلی و کیست تخمدان یا ناباروری و... رنج میبرید پیشنهاد میکنیم حتما معجون زنان که ترکیبی از عرقیات گیاهی مفید برای زنان است را مشاهده کنید.

 

 

رازیانه برای بارداری سریع

عرق رازیانه و رازیانه برای تقویت تخمدان و بارداری سریع بسیار توصیه میشود اما دلیل آن چیست؟

- رازیانه رحم را از هرگونه آلودگی و باکتری پاکسازی  و ضدعفونی میکند و محیط را برای فعالیت بیشتر تخمدان ها و رشد جنین آماده میکند. (عفونت و باکتری در صورت رشد زیاد بر روی فعالیت تخمدان ها،محیط رحم و... اثر میگذارند).

- عرق رازیانه سبب رفع التهاب و بهبود انقباض عضلات رحم میشود و فعالیت تخمدان را افزایش داده و امکان باروری را افزایش میدهد. به همین دلیل میگویند عرق رازیانه برای بارداری بسیار مفید است.

- مصرف رازیانه باعث متعادل شدن هورمون های زنانه میشود که مستقیما بر باروری و افزایش تخمک اثر گذار است و درصد بارداری در آمیزش های اولیه را افزایش میدهد. مخصوصا زنانی که به دلیل تنبلی تخمدان ،عادت ماهانه ی نامنظمی دارند میتوانند با مصرف رازیانه ابتدا عادت ماهانه خود را منظم کرده و سپس برای بارداری اقدام کنند و سریع نتیجه بگیرند. چرا که با وجود تنبلی تخمدان و پریودی نامنظم ، بارداری نیاز به برنامه و احتمالا مصرف دارو خواهد داشت.

- مصرف رازیانه قبل از بارداری سبب رفع کیست تخمدان و پستان میشود و از ایجاد مشکلات قبل از بارداری و پس از آن جلوگیری میکند.

- رازیانه به دلیل غنی بودن از هورمون استروژن که یک هورمون زنانه است بسیاری از اختلالات جسمی، روحی و جنسی زنان را رفع میکند. در بسیاری از موارد کمبود این هورمون سبب ایجاد استرس  و ترس از عدم بارداری شده است که این ترس خود عاملی برای ناباروری است. به همین دلیل  خوردن رازیانه سبب تنظیم این هورمون و بارداری سریع میشود.

استفاده از رازیانه و بارداری سریع در طب سنتی جایگاه خاصی دارد و به  بسیاری از بانوان که به دلیل مشکلات زنانه تاخیر در بارداری دارند توصیه میشود رازیانه را با دستور خاص و به طور پیوسته در چند ماه مشخص مصرف کنند و نتیجه بگیرند.

 

معجون زنان قدح علاوه بر رازیانه مفیدترین عرقیات گیاهی برای بارداری و زنان را دارد و میتواند بارداری را تسریع کند.

میتوانید به جای عرق رازیانه ی تنها از معجون زنان استفاده کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره ببرید.

 

 

اثرات رازیانه برای پوست

خوب است بدانید که رازیانه سرشار از هورمون های زنانه ی استروژن است  و این امر موجب اثرات بسیار مفیدی بر سلامت پوست بانوان می باشد. همچنین این عرق تاثیر زیادی بر شادابی و طراوت پوست بانوان دارد.

مثلا برای ورم پلک و چین و چروک پوست مفید است که البته باید به صورت پماد مصرف شود.بدین صورت که باید بذر رازیانه را جوشانده یا پودر کرد و سپس آن را داخل (Cold Cream) ریخت و به صورت کرم به پوست مالید. کُلد کرم یک کرم پایه است که می توانید آن را از داروخانه ها تهیه کنید.رازیانه به شکل ضماد برای از بین بردن موهای زائد بسیار مناسب است.برای این کار بذر رازیانه را پودر کنید و سپس آن را با یک نوع روغن (مثل روغن زیتون یا روغن بادام) مخلوط کنید و به صورت ماسک روی صورت خود بگذارید. این ماسک باعث روشن شدن و شفاف شدن پوست می شود.

 

 

خواص-عرق-رزایانه-برای-پوست

 

عرق گیاهی برای لاغری سریع

 

 

خواص عرق رازیانه در اندام بانوان

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود. در واقع در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد. عرق رازیانه افزایش دهنده میل جنسی در زنان است.

همچنین در درمان موهای زائد در صورت و اندام زنان  نقش اساسی دارد و مصرف 40 تا 120 روز آن باعث نازک شدن و کاهش موهای زائد می شود.

در درمان بسیاری از بیماری های زنان موثر است.

مصرف عرق رازیانه روزی نصف الی یک استکان  به شکل مستمر باعث چاقی صورت می شود. از دیگر خواص آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خوش فرم شدن اندام خانم ها و تاثیر بر درد عادت ماهیانه

 

خرید عرقیات گیاهی اصل

 

 

قبل از بیان سایر خواص رازیانه نکته ی جالبی به ذهنم رسید. گلاب و رازیانه برای بانوان خاصیت مشترک زیادی دارند که برایتان ذکر میکنم.

خواص مشترک گلاب و رازیانه برای بانوان

خواص مشترک گلاب و رازیانه بسیار زیاد است و بسیاری از بانوان برای درمان مشکلات زنانه یا موارد مربوط به زنان از گلاب استفاده میکنند.

خواص گلاب برای پوست و موی بانوان شگفت انگیز است. بسیاری از خانم ها برای رفع چین و چروک و لک های پوستی از گلاب استفاده میکنند . گلاب سبب شادابی پوست شده و پوست را جوان سازی میکند. به همین دلیل از گلاب برای روشن شدن پوست استفاده میکنند. گلاب برای رفع تیرگی و پف اطراف چشم نیز بسیار مناسب است.

یکی دیگر از خواص مشترک گلاب و رازیانه برای چاقی صورت است. گلاب با تامین ویتامین های مورد نیاز پوست صورت سبب چاقی و شادابی صورت میشود.

بیشتر زنان از رازیانه برای تنظیم قاعدگی و سلامت زنان استفاده میکنند. جالب است بدانید که گلاب قاعده آور نیست اما با تاثیر روی اعصاب و هورمون ها باعث تنظیم قاعدگی میشود. از طرفی شستشوی واژن با گلاب باعث تقویت رحم و واژن میشود و برای ضدعفونی کردن واژن و رفع عفونت و زخم رحم بسیار مفید است. 

بانوان میتوانند از گلاب برای  روشن شدن پوست دستگاه تناسلی استفاده کنند.

گلاب خواص زیادی دارد که میتوانید از مقاله ی خواص کامل گلاب مطالعه کنید. اما اگر قصد خرید گلاب اصل دارید میتوانید بهترین گلاب کاشان را به قیمت کارخانه از شرکت گلاب رایحه بخرید. برای مشاهده انواع گلاب تکی و گالنی روی لینک زیر کلیک کنید.

 

خرید گلاب

 

رازیانه و خانم های باردار

طب سنتی بر این باور است که اگر خانم ها پیش از بارداری رازیانه بخورند، احتمال دختر شدن جنین بیشتر می شود. یعنی مصرف رازیانه قبل از بارداری به تعیین جنسیت فرزند کمک می کند.

بهتر است روزانه حداکثر 5 گرم رازیانه یا 1 تا 3 استکان عرق آن را مصرف کنید و برای آنکه نتیجه درمان مشخص شود و گیاه خواص درمانی خود را به جای بگذارد، حداکثر 40 روز زمان نیاز دارد. البته برخی گفته اند: رازیانه اثر قاعده اور دارد و ممکن است منجر سقط جنین شود. پس مصرف آن در زمان باردارای توصیه نمی شود.

 

خواص-عرق-رازیانه-برای-بارداری.

 

خواص عمومی عرق رازیانه

همان طور که گفتیم عرق رازیانه طبعیت گرم دارد و موجب افزایش فشار خون و التهاب می شود. در این صورت  نوشیدن مقداری شربت سرکه برای اصلاح آن موثر است.

یکی از معجزه آسا ترین خواص رازیانه که در گیاهان دیگر کمتر به چشم می خورد تقویت چشم و بینایی است.

رازیانه برای حفظ تناسب اندام نیز موثر است. چرا که با سرعت بخشیدن به متابولیسم بدن روند آن را تسریع می کند. در نتیجه با مصرف سریع تر کالری از طریق سلول ها انرژی حاصل از آن به چربی سوزی کمک می کند. رازیانه قادر است چربی های تجمیع شده در بدن آقایان را از بین ببرد و در روند کاهش وزن بسیار موثر است. رازیانه با از بین بردن مشکلات دستگاه گوارش می تواند تاثیر خوبی بر هضم غذا بگذارد.

همچنین معطر کننده و درمان تنگی نفس ، درد گلو و حنجره، درمان سرفه و سیاه سرفه ، درمان بواسیر  و نقرس است. و در شستشو و تقویت نور چشم موثر است.

 

 

 

احتیاط ها در مصرف رازیانه

زیاده روی در مصرف آن برای خانم های شیرده باعث قطع شیر آنها می شود.

بهتر است مردان زیاد از آن استفاده نکنند چرا که قوای جنسی را کاهش می دهد.


 

عرقیات گیاهی مناسب برای کبد چرب

 

 

سوالات متداول

عرق رازیانه باعث چاق شدن اندام لاغر بانوان می شود. در ایجاد صفات ثانویه جنسی زنان نقش دارد، افزایش دهنده میل جنسی در زنان است. درمان موهای زائد در صورت و اندام زنان نقش اساسی دارد.در درمان بسیاری از بیماری های زنان مانند تنبلی و کیست تخمدان،عفونت واژن، ناباروری و... موثر است.
با مصرف معجون زنان هورمون های زنانه به تعادل میرسند، محیط رحم و تخمدان از عفونت ها پاکسازی میشود، تخمدان ها تقویت شده و رشد تخمک ها بهبود یافته و اندازه ی فولیکول ها برای باروری به حد مناسب میرسد به همین دلیل معجون زنان برای ناباروری زنان مفید است.

اشتراک گذاری در

دیدگاه کاربران (1)

*
*
Captcha

دیدگاه

مختار قاسمی :

راهنمایی خوب بود

پاسخ: ممنون از لطف شما